Anna Krejčí, prima

Kvůli nelehké situaci jsme se znova museli vrátit k distanční výuce. Ale naši kreativitu a šikovnost to nezastavilo a hned jsme se pustili do nových a zajímavých projektů, které pro nás učitelé připravili. Nejdříve jsme navštívili v dějepisu jeskyni Lascaux v jižní Francii (alespoň ve virtuální prohlídce). Posléze jsme se pustili do projektu právě o pravěku.  Každý student si měl vymyslet předmět který vyrobí. Všichni se do tohoto projektu se zápalem pustili. Některé nápady byly opravdu zajímavé a propracované. Můžu uvést například – modely jeskyní Lascaux ze různých materiálů (Daniela Tesárková, Dorota Zemanová), tvoření pravěkých nástrojů a zbraní (Petra Nová, Dorota Zemanová, Jitka Vabroušková ad.) nebo třeba kresby pravěkých jeskynních maleb (Linda Červinková, Lukáš Zákora). K našim výtvorům jsme si měli připravit i kartičku s informacemi o danému předmětu. Někdo např. psal o jeskyni Lascaux, jiný zase o výrobě pravěkého luku či sekery. Někteří mí spolužáci se zase pustili do programování a tvoření jeskyně Lascaux  v Minecraftu. Neměli to vůbec jednoduché. Jiní se pustili do animace nebo  Potom jsme náš výtvor ještě prezentovali na online hodině. V současné době nás těší ve třídě.

Jako další velmi poutavý, ale asi více časově náročný projekt jsme dostali za úkol udělat ve skupině stínové divadlo na téma Staré řecké báje a pověsti. Kvůli covidu jsme se bohužel nemohli osobně setkat a zkoušet, ale nám to vůbec nevadilo. Jako první jsme si měli vybrat příběh a potom k němu napsat scénář. Protože za naši skupinu jsem scénář psala já, vím, jak moc je to těžké. Druhá věc byla udělat loutky tak, aby šlo vidět jaká postava to přesně je. Proto jsme je museli opravdu propracovat. A jako poslední a asi nejtěžší úkol byl zahrát celé divadlo. Na výběr bylo více možností, jak natočení zpracovat. Vždy zde ale byla použita technika – světlo, stín. První jsme neměli dělat celý příběh který jsme si vybrali ale jen trailer. Někteří udělali rovnou celé divadlo. Některé trailery byly opravdu moc hezky zpracované a velmi povedené. Byly v nich použity různé efekty a celkově byly skvěle natočeny. Potom jsme je samozřejmě ukázali ostatním, což také nebylo jednoduché, protože jsme byli omezeni funkcemi našich počítačů, notebooků a telefonů. My jsme si však poradili a všechny příběhy a trailery jsme si užili. Bylo opravdu skvělé vidět práci nás všech a slyšet pozitivní ohlasy. 

Moc mě bavilo (a doufám a myslím si, že i ostatní) dělat tyto projekty, ale raději bych je dělala ve škole v osobním kontaktu s mými spolužáky a kamarády. Ale nedá se nic dělat aspoň jsme si vyzkoušeli pracovat za jiných podmínek. Možná o tom je ale právě škola – o překonávání překážek. A o to se právě snažíme.