kvarta

V rámci výuky občanské výchovy se kvartáni sešli s Mgr. Ondřejem Tichotou, který je seznámil s fungováním Evropského spotřebitelského centra, které funguje pod Českou obchodní inspekcí a bezplatně pomáhá při řešení sporů. My jsme se po krátkém úvodu zaměřili především na nástrahy internetového obchodu.

A jaké jsou naše reakce?

  • Budu si pamatovat, že ESC je a možná se na něj někdy obrátím,
  • skvělá ukázka falešného e-shopu a toho, jak ho rozpoznat – dřív jsem si myslel, že to dokáže každý,
  • .cz nebo.uk nemusí být vždy pravda,
  • stránky, které nabízejí např. 3 za cenu 2 a pak z nás tahají peníze (navyšují, když chcete 3 za cenu 2, musíte dokoupit a pak k nám ani produkt nedorazí),
  • na jakémkoli e-shopu můžu vrátit zboží do 14 dnů a bezplatně,
  • dozvěděla jsem se, že koncovka za adresou.cz nemusí znamenat, že je e-shop český a že platba na dobírku je pouze československá specialita,
  • určitě je dobře, že existuje někdo, kdo se zabývá a pomáhá s internetovým obchodem, jelikož v dnešní době je obchod po internetu velmi populární a lidé s tím mají občas potíže,
  • pomáhá s odškodněním za zpoždění letů,
  • je v celé EU a na Islandu a v Norsku,
  • poradenství je zdarma (platíme z daní),
  • reklama je platná, jako by to byl zákon,
  • je dobré si ověřit, u koho nakupujeme, tzn. vyhledat si na Gogolu „název stránky“.scan a vyskočí nám recenze na danou stránku,
  • líbilo se mi, že každý měl právo vyjádřit svůj vlastní názor a mohl se zeptat na úplně cokoli,
  • zaujalo mě, jak nakupování na internetu může být nebezpečné a může nám přijít úplně jiná věc, než jsme chtěli, nebo může být poškozená,
  • důležité je si přečíst smluvní podmínky, jestli je tam uvedeno, na koho se obrátit v případě reklamace.