Hana Davídková, výchovná poradkyně

Milí zájemci o studium na našem gymnáziu,

touto dobou bychom Vás vítali u nás na dni otevřených dveří. Seznámili byste se s budovou školy, prohlédli si její vybavení, nahlédli do vyučování různých předmětů a užili si spoustu doprovodných akcí. Naši studenti by Vám vyprávěli o tom, jak to u nás chodí a jak se jim u nás žije.

Letos Vás uvítat nemůžeme. Ale stejně jako celý svět jsme se i my přesunuli do online prostoru, a tak se zkuste seznámit s budovou školy alespoň prostřednictvím videoprohlídky, najděte si všechny důležité informace v prezentaci, podívejte se na fotogalerii z akcí školy, přečtěte si, jak o škole mluví naši studenti a co se jim líbí na distanční výuce, a nebojte se zavolat přímo paní ředitelce, aby Vám pověděla všechno ostatní.

Víme, že osobní zkušenost je nenahraditelná. Berte tento distanční den otevřených dveří jako ochutnávku a doufejme, že se uvidíme v jarním termínu osobně.

Co napsali studenti na téma “To nejlepší z distanční výuky”

Nebudu sem psát jednu nejlepší, i když by se určitě našla. Raději upřímně řeknu, že i obyčejná hodina může být skvělá, když se na ni sejdou lidé, které máte rádi a sdílíte stejný humor a výuka je prokládána vtipnými poznámkami, které nesesypou celou hodinu, ale pozvednou ji výše.

Nejlepší karanténní úkol, který jsem kdy dostal, byla matematika od paní profesorky Wolfové loňský školní rok, kdy jsme si měli zvolit nějakou trasu a změřit si čas, jestli se bude lišit cestou tam a zpátky. Nevybral jsem ho sem proto, že by mě výrazně ovlivnil v matematice, ale proto, že jsem zjistil, jak velká může výchylka cesty tam a zpět být, a taky jsem se při tom hodně pobavil.

Nominuji hodinu ekonomie v praxi. Líbí se mi, jak paní profesorka používá prezentaci přes Quizizz, kde vykládá látku, ale prokládá to otázkami, na které se všichni snažíme odpovědět. Líbí se mi, jak se snaží nás zapojit a že to není jen její monolog. Samozřejmě to nejde využít ve všech předmětech.

Pro mě byl zajímavý úkol z francouzského jazyka. Měli jsme nahrát, jak hláskujeme jména francouzsky. Ještě nikdy jsem se tak nepobavila, jako když jsem si tu nahrávku poté pouštěla. Moje francouzština v nahrávce je perfektní (myšleno ironicky).

V ZSV jsme se měli podívat na film Experiment a pak vyplnit jednoduchý pracovní list, tohle jsem vybrala, protože se mi líbil film a celkově to bylo zajímavé.

Matematika, profesor prezentuje jasné zápisky, a když nám něco nejde, tak nám pomůže, naučil jsem se mnoho nových věcí.

Hodina český jazyk literatura, studium na základě ukázek, nahrávek, článků, zajímavý výklad.

Nebudete tomu věřit, ale určitě nejlepší hodina byl dokonce test! Píše se středa 4. 11., pátá vyučovací hodina, a já společně s dalšími kvintány vidím, že mám úkol z dějepisu. Pan profesor Dvořák si pro nás připravil online únikovou místnost. Všichni otevřeli přiloženou prezentaci a ocitli se v egyptské hrobce s různými artefakty, které do ní buď patřily, nebo nepatřily. Po kliknutí na Chammurapiho zákoník se student dostal na nedlouhý dotazník o starověkých říších a o jejich panovnících. Podobných úkolů bylo v hrobce několik. U některých musel člověk více zapřemýšlet, u některých zase i něco najít na internetu. Na test mělo být původně 30 minut, ale mě to natolik bavilo, že jsem nad ním strávil skoro hodinu. Se všemi spolužáky jsme se následně shodli, že to byl nejlepší test, jaký jsme kdy psali. Pod testem se od spolužáků objevilo sedm komentářů, které to potvrzují. Pan profesor dokázal využít toho, že máme distanční výuku, a vytvořil tak test, na který ještě dlouho nezapomeneme.

Asi tělocvik, kde jsme měli tabulku písmen a u každého byl nějaký počet daného cviku. Zacvičili jsme svoje jméno. Jinak fajn a zajímavé jsou všechny úkoly z biologie.

Úkol z výtvarky, oživlé obrazy. Byla to zábava, mohli jste si vybrat jakoukoli fotografii na internetu
a podle ní někoho udělat podobným.

Zaujal mě např. úkol z hodiny dějepisu profesorky Špačkové z konce minulého roku, “Napoleon Bonaparte a Evropa. Ponapoleonská Evropa.” Místo faktických znalostí o Napoleonovi bylo naším úkolem srovnat jednotlivé fáze Bonapartovy cesty k absolutní moci např. s dnešním děním
v Maďarsku, v této souvislosti jsme diskutovali o vládě pomocí referend a jiných formách přímé “demokracie”. Tento úkol oceňuji, protože umožňuje zcela praktické zapojení historických znalostí do běžného života člověka a jeho názoru na politiku, vyžaduje hlubší promyšlení aktuálního dění
v souvislostech.

Zeměpis, už jen z toho důvodu, že na nás profesor bere ohled a dává nám přiměřené množství úkolů, tak abychom měli čas i na jiné předměty. Přijde mi, že ze všech předmětů se z tohohle naučím nejvíce, jelikož mě baví a úkoly z něj mi taky nedělají problém.

Myslím, že bych vybrala čtení starých textů na historickém semináři. Je to věc, ke které se člověk jen tak nedostane. Ať už přímo ve škole, nebo i normálně v životě. Takže konkrétně paleografie
a následné čtení ukázek historických textů stojí za to. Těším se na úkol, kdy budeme přepisovat různé části textů do dnešní češtiny.

Úkol z fyziky, měření hmotnosti. Konečně jsem se dostala k tomu se zvážit a zjistila jsem, jak která váha funguje.

Obdivuji všechny učitele, kteří dělají hry formou výuky – například dnes paní profesorka Tlustá a její Flippity, paní profesorka Wolfová a její skupinové práce. Dává mi to více než normální výuka.

Postřehy z ankety “GJP očima studentů”

Na této škole je to super, skvělí profesoři, spolužáci i zázemí.

Zcela upřímně – nikde se nenachází ideální prostředí plné skvělých lidí. Ale podle mě je na GJP víc skvělých lidí než těch, které nesnášíte, a častokrát Vám tam někdo vyjde vstříc, pomůže Vám uvědomit si, co Vás baví a co ne, a je tu i možnost spousty zajímavých aktivit, olympiád a kroužků.

Škola se snaží podporovat studenty a jejich projekty, což vede k příjemnému životu v ní.

Když jsem do školy poprvé nastoupil, přišlo mi, že mi bude trvat roky, než se mi v ní povede zorientovat a vyznat. Ale mýlil jsem se. Déle mi trvalo vyznat se v distanční výuce, která je ale taky přehledná. Gymnázium je naprosto skvělé, příjemné a (a to je hlavní), každý si na něm najde něco, co se mu líbí.

Ze začátku to byl obrovský zmatek, ale rychle se začnete orientovat. Dobře vaří a máte i na výběr ze tří jídel. Volné hodiny se snažte být se svoji třídou. Větší fronty v bufetu jsou bohužel pravdou.

Přátelský přístup mezi studenty.

Je to fajn, jestli nevědí kam, tak proč ne. Já jsem ráda, že nemusím dojíždět.

Popravdě jsem v ní moc času nestrávila díky pandemii, ale jinak je velice prostorná, někdy celkem matoucí. Celkově nevypadá špatně, člověk po chvíli už ví, kde co je. Na chodbách jsou vyvěšené různé plakáty a nástěnky, u kterých se člověk i zastaví a ze zajímavosti prohlédne. Je mi v ní celkem fajn.

Mám názor na školu kladný, líbí se mi tu, je to tu příjemné prostředí. I učitelé jsou tu moc fajn, jsem tu spokojen a jsem rád, že jsem sem přešel.

Na naší škole si nejvíce vážím mnoha profesorů, kteří zde učí. Dokáží skvěle překračovat hranice svých oborů i samotného systému školství, a tím jsou pro mě dobrým příkladem, nehledě na to, že se od nich mnoho naučím. Myslím, že naše škola také dbá na svůj rozvoj, máme možnost chodit třeba na robotiku, do školního sboru a na další kroužky, jejichž nabídka se stále rozšiřuje. Osobně jsem využíval třeba školní posilovnu nebo kroužek florbalu. V naší třídě máme velmi dobrý kolektiv. Naopak negativně hodnotím, že škola stále vyžaduje mnoho povinností, pro které jako studenti nemáme žádnou motivaci. Často tak býváme po některých hodinách spíše unavení než nadšení
z nových znalostí. To je ale asi problém týkající se velké části našeho státního školství.

Malá, poměrně přátelská komunita, kde se studenti znají mezi sebou.

Ale tak nějak to jde. Nejlepší je, že máme možnost si jít o volné hodiny a pauzy téměř kamkoliv odpočinout.

Učivo je tu trochu těžší, ale dá se to zvládnout, učitelé jsou tu moc milí a vstřícní, jídelna vaří úžasně.

Je přátelská, vysoké úrovně, kromě vyučování zde fungují zajímavé a bohaté mimoškolní aktivity. Vidíme naše učitele jako lidi, můžeme se s nimi domluvit.

Ve škole je mi dobře, všichni jsou hodní a zdvořilí, mám to tam rád.

Pokud tohle čtou zájemci o naši školu, tak jestli můžete, chcete a poštěstí se vám na přijímačkách, určitě sem přijďte a já vám garantuji, že si tady najdete něco, co se vám bude líbit.